Zarejestruj się
Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Ścianka to klasyczna przeszkoda na Runmageddonie i każdym innym biegu z przeszkodami. Prosta, a zarazem wymagająca. Trzeba nauczyć się ją pokonywać, żeby nie tracić sił na robienie burpeesów.

Pokonanie ścianki o wysokości 2,40 m, czyli znacznie przewyższającej nasz wzrost, wymaga bardziej techniki niż siły. Na zamieszczonym filmie, dedykowanym dla początkujących adeptów biegów z przeszkodami, pokazuję dwa sposoby samodzielnego przejścia i zejścia ze ścianki.

Dla osób, które nie są w stanie sięgnąć szczytu ściany, pozostaje użycie konstrukcji (na Runmageddonie to dozwolone) lub pomoc innych uczestników w zrobieniu pierwszego kroku.

Jak trenować?

Właściwie nie trzeba dużo ćwiczyć, żeby pokonać ścianę o tej wysokości. Pomocne mogą jednak być:

  • wznosy nóg w zwisie na drążku;
  • wzmocnienie mięśni głębokich (trening m.in. planków przodem i bokiem);
  • poprawa skoczności.

****

Powyższy artykuł jest częścią całego cyklu poświęconego przeszkodom na Runmageddonie. Dotychczas został opisany:

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany