Zarejestruj się
Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Gdzie i jak trenować aby przygotować się do najbardziej intensywnej sportowo jesieni w historii OCR? Dostępna publicznie infrastruktura od kilku dni jest zamknięta. Ile to potrwa? Chyba nie wie nikt. Coś warto robić. Czas włączyć kreatywność. Gdzie ćwiczyć? W domu oczywiście!

W materiale pokazuje swoje podejście do domowego treningu i pomysłów, dzięki którym przygotowałem się m.in. do dwóch Spartanów Ultra, pięciu Hurricane Heat, Ninja Warrior i wielu biegów OCR. Pomijam celowo powszechnie znane pompki, podciąganie, przysiady czy wykroki, choć oczywiście można z nich zbudować pełnowartościowy plan treningowy na aktualny czas. Skupiam się na pokazaniu innych możliwości, odrobina majsterkowania i kreatywnego podejścia i można naprawdę wiele.

Sporą część materiału poświęciłem temu jak wzmocnić chwyt pod biegi z przeszkodami, szczegółowe wskazówki publikowałem w części pierwszej dla początkujących i drugiej dla średniozaawansowanych. Bardzo istotny jest też core i praca nad mięśniami głębokimi. W domu można też ułożyć niejedną serię, po której serce solidnie zabije.

Ćwiczenia można oczywiście modyfikować wedle stopnia zaawansowania, stąd celowo nie podaje szczegółowych planów i rozpisek. W filmie nie wspomniałem o challenge’u w podciąganiu. Mamy 10 minut czasu. Robimy na minutę 1 podciągnięcie, resztę czasu odpoczywamy. Cel: wytrzymać 10 minut. Progresja polega na zwiększeniu liczby powtórzeń na minutę – finalnie 10 podciągnięć na minutę. W wersji 10 powt./minuta ja w zeszłym roku doszedłem do szóstej. Powodzenia 🙂

Czytaj także:

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany