W Związku Sportów Przeszkodowych narasta napięcie związane z komunikacją, organizacją wydarzeń (Mistrzostwa Polski Biegów Przeszkodowych, Liga OCR) oraz przyszłością zarządu.
W dniu 3 marca 2025 roku prezes zarządu związku Ewa Chłopska-Wasielewska skierowała do członków wiadomość, w której odnosi się do kwestii komunikacji i atmosfery pracy, a także przedstawia możliwość zmian we władzach organizacji.
Poniżej publikujemy pełną treść tej wiadomości.
— POCZĄTEK WIADOMOŚCI —
Po zebraniu zarządu i analizie sytuacji ostatnich miesięcy mamy do zakomunikowania dwa punkty z trzech. Pierwszy dotyczy aktualne sytuacji komunikacyjnej i jakości pracy, drugi, potencjalnej zmiany władz, trzeci dalszego planu działania. Trzeci oczywiście zależny od rozwoju sytuacji, będzie lub nie komunikowany w najbliższym, kolejnym etapie procesu który właśnie się zacznie.
Punkt 1. Komunikacja, atmosfera i praca
Kilka miesięcy temu na potrzeby sytuacji związanej z kryzysem MP został stworzony kanał whatsapp dla klubów, który miał na początku pomóc podjąć trudną decyzję dotycząca braku lokalizacji MP2024, potem usprawnić komunikację zarządu z klubami i wpłynąć na przepływ informacji do zawodników (w naszej ocenie nie przyczynił się do poprawienia tej sytuacji. Zawodnicy wielu klubów dalej nie wiedzą nad czym pracujemy i że pracujemy w ogóle, co przyczynia się do złego odbioru całokształtu organizacji) i na koniec rozpocząć proces modernizacji struktury pracy w organizacji oraz przeprowadzić próbę bardziej kolektywnego podejmowania decyzji o kluczowych obszarach naszej działalności(której wielu się domagało). W tym czasie rozpoczęliśmy proces tworzenia komisji dających szanse wypracowywać rozwiązania szybciej i skutecznie (pokazując wam przy okazji ogrom pracy który trzeba wykonać do osiągniecia podstawowych efektów). Kilka z nich udało się stworzyć i wykonało pracę i kontynuuję ją dalej, niektóre wykonały pracę ale bez chęci dalszego działania, za pracę na ich rzecz serdecznie dziękujemy tym którzy się włączyli i wykonywali lub wykonują tą robotę. Sporo jednak dalej zostaje do zagospodarowania i tu jest kawał pracy do wykonania po stronie budowy struktur (ubolewamy nad tym że nie ma zbyt wielu chętnych do wykonywania tej pracy poprzez fizyczne realizowanie zadań- nie tylko instrukcji jak to powinno być zrobione w komentarzach) Na sam koniec jednak dochodzimy do wspólnego wniosku dotyczącego formy i języka obecnego na kanale whatsapp, sprowadzającego się (przez mniejszość – ale jednak) do ciągłego i wyłącznego narzekania, insynuacji a czasem nawet obelg, a na pracę w takiej atmosferze się nie zgadzamy.
2) Chętni na nowy zarząd
Ewidentnie widzimy sygnały, że są tu osoby które chciałyby zająć nasze miejsce i zrobić wszystko po swojemu. Chcemy wierzyć że poza złotymi radami, uszczypliwymi komentarzami, insynuacjami a czasem obelgami mają też konkretny pomysł, chęć i czas żeby poprowadzić tą organizację zdecydowanie lepiej od nas. Tak, że wszystko będzie działało tip top, jak w dobrze prosperującej komercyjnej firmie, szybko, sprawnie, dochodowo i uszczęśliwi każdego a do tego będzie bardziej transparentne i dobrze komunikowane wszem i wobec na każdym etapie, bezzwłocznie w odpowiedni dla odbiorców sposób. Zatem: do tych co mają receptę jak to zrobić lepiej, bierzcie sprawy w swoje ręce w całości albo pozwólcie nam pracować w spokoju.
Sprawa jest banalnie prosta. Chętni do przejęcia władzy w zarządzie muszą przygotować zgodnie z obowiązującym statutem ZSP wniosek o zwołanie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia z określeniem tematów obrad (głosowania nad odwołaniem obecnego zarządu i powołania nowego) i złożyć go (wniosek) na ręce zarządu. Ogarniecie to i już za chwilę możecie działać po swojemu a my nie mamy w żaden sposób zamiaru spowalniać tej nowej zmiany.
Dla zachowania formalności:
- taki wniosek musi być podpisany przez 2/3 członków zwyczajnych i złożony na ręce zarządu. Oczywiście podpisany przez umocowane do tego osoby czyli delegatów członków. Na zwołanie takiego zjazdu jest statutowe 3 miesiące ale oczywiście deklarujemy ogłoszenie, niezwłocznie by nie hamować tego pozytywnego ruchu.
- NZD obejmuje tylko określone we wniosku tematy, przemyślcie co tam będzie
- kandydatów na członków zarządu trzeba przedstawić z wyprzedzeniem i potrzebne jest pisemne potwierdzenie kandydatów, że zgadzają się kandydować.
Oto lista członków:
zwyczajny SOCIOS SILESIA
zwyczajny DZIKIE DZIKI GORZÓW
zwyczajny FUNDACJA RUNMAGEDDON
zwyczajny BEST BESTS
zwyczajny RAJSPORT ACTIVE
zwyczajny DZIK KOMANDO
zwyczajny DYNAMIC STRONG
zwyczajny BeFit24Team
zwyczajny Fit&More
zwyczajny SPARTAN TEAM KALETY
zwyczajny BIEGUN OCR TEAM
zwyczajny XRUNNERS
zwyczajny POWER TRAINING
zwyczajny LEMON TEAM
zwyczajny NOTEĆ OCR CZARNKÓW
zwyczajny ACTIVE FLOW
zwyczajny BIGYELLOWFOOT
zwyczajny 2025 SHARK CREW
wspierający WATAHA
wspierający OBSTACLE CENTER TEAM
wspierający WOLF TEAM
wspierajacy WARRIORS ŁÓDŹ
wspierający CARBON SILESIA
wspierajacy PODHALAŃSKIE DZIKI
Oto link do statutu: https://pzsp.pl/doc/Statut_Zwiazku_Sportowego.pdf
PS.1. odpowiadamy z wyprzedzeniem na sugestię złożenia rezygnacji przez zarząd dobrowolnie, nie, nie złożymy jej dobrowolnie, oczekujemy od chętnych do przejęcie władzy w ZSP, do przeprowadzenia tej inicjatywy zgodnie z własnymi możliwościami, według obowiązujących możliwości statutowych.
PS.2 jeżeli NZD ma być zwołany niezwłocznie, na wniosek czekamy do 14 marca. Po tym terminie wprowadzamy własne zmiany w organizacji pracy, komunikacji i zapowiadamy plan dotyczący działań.
— KONIEC WIADOMOŚCI —
Co sądzicie o całej tej sytuacji i tym co dzieje się w biegach przeszkodowych na szczeblu krajowym? Czy uważacie, że potrzebne są zmiany w zarządzie Związku Sportów Przeszkodowych?