Zarejestruj się
Hasło zostanie wysłane na twojego e-maila.

Nie da się ukryć, że nie każdy ma kondycję i warunki, aby zostać oblatywaczem eksperymentalnych samolotów, albo komandosem. Jeżeli jednak spędzasz sporo czasu przy biurku, nie musisz wcale uprawiać sportów ekstremalnych, żeby zbudować lepszą kondycję, albo po prostu trochę się rozruszać. Korzyści z uprawiania sportu, nawet amatorsko i na małą skalę, są niezliczone. Będziesz lepiej się czuć, a może nawet zrzucisz kilka kilogramów i zyskasz pewność siebie. Warto uprawiać sport, bo to ułatwi ci też zachowanie równowagi między pracą, a życiem prywatnym. Ale od czego zacząć, jeżeli do tej pory twój kontakt ze sportem ograniczał się do oglądania meczów Legii w telewizji? Tego właśnie dowiesz się poniżej.

Zapisz się na siłownię

Na siłowni znajdziesz osoby dosłownie z całego spektrum doświadczenia w treningu – od początkujących, którzy są po raz pierwszy, aż po pakujących ciężary “koksów”. Dlatego właśnie wśród tak różnorodnego towarzystwa nie będziesz odstawał, nawet jeżeli dopiero zaczynasz i nie czujesz się pewnie. Obecnie wielu pracodawców oferują zresztą pracownikom w ramach benefitów karty takie jak Multi Sport. Jeśli pracujesz więc w korporacji jest duża szansa, że będziesz mógł nawet korzystać z sieciowych siłowni gratis.

Zacznij od małych ciężarów i nieskomplikowanych ćwiczeń, takich jak poprawiające zdrowie kardio na rowerach stacjonarnych albo na wioślarzu. Wiele siłowni prowadzi też zajęcia aerobowe, które są dobre dla początkujących. Dopiero później przejdź do cięższych ćwiczeń mięśni rąk i pleców, w razie potrzeby korzystając z pomocy trenera na siłowni, który chętnie doradzi ci, od czego zacząć. Jak się przekonasz, ćwiczenia na siłce są prostsze niż ci się wydaje.

Jednym z większych problemów, na jakie narzekają szczególnie gracze, ćwicząc na siłowni, to wcale nie zmęczenie. To nuda, szczególnie przy dłuższych treningach. Jest ona o tyle niebezpieczna, że może zmniejszyć twoją motywację do ćwiczeń. Na szczęście istnieje kilka sposobów, aby sobie z nią radzić. Podczas treningu w którym wykorzystujesz ręce, możesz słuchać muzyki. Natomiast ćwicząc na rowerze stacjonarnym, czy robiąc sobie przerwę przed kolejną rundą wyciskania, aby się czymś zająć, możesz oglądać filmy na telefonie lub nawet pograć w gry na komórce. Warto zabawić się tu na przykład na automatach online, dostępnych w trybie demo w kasynie internetowym za wirtualne środki, albo za prawdziwe pieniądze. W ten sposób połączysz przyjemne z pożytecznym, zyskując nawet szansę na wygranie dodatkowych nagród. Informacje na temat maszyn hazardowych online za pieniądze znajdziesz w specjalistycznych portalach z recenzjami gier i kasyn. Istnieje wiele takich automatów, z których najpopularniejsze to między innymi Starburst czy Mega Moolah. Co ciekawe, jeżeli chcesz pozostać w sportowym kręgu, znajdziesz nawet maszyny hazardowe o tematyce futbolowej albo hokejowej, na przykład Football: Champions Cup od NetEnt i Hockey League od Pragmatic Play.

Ćwicz na powietrzu

Jeśli jednak siłownia nie jest dla ciebie i chciałbyś się jednak wyrwać na zewnątrz, warto niezobowiązująco poćwiczyć na powietrzu. Okoliczne parki i lasy zaoferują ci mnóstwo miejsca, na którym możesz pobiegać i wcale nie musisz bić od razu rekordów. Przeciwnie – początkującym amatorom sprintów zdecydowanie odradza się miejskie maratony. Zamiast tego, biegaj w swoim tempie, używając różnych technik dla początkujących, takich jak bieg interwałowy. Polega on na sprincie na przemian szybkim i powolnym truchcie. Dzięki temu łatwo zyskasz kondycję, a do tego nie wymęczysz się tak jak przy długotrwałych biegach.

Jeśli jesteś graczem, możesz wprowadzić sobie elementy gamifikacji, które jeszcze zmotywują cię do biegania. W tym celu w telefonie możesz zainstalować aplikacje dla biegaczy, które będą zawierały osiągnięcia do odblokowania, po tym jak uda ci się wybiegać kolejne kilometry, czy pobić swoje rekordy. Motywacja jest wszystkim w sporcie, dlatego warto o nią zadbać.

Ćwicz ze znajomymi z pracy

Wreszcie, jeśli chciałbyś poćwiczyć wspólnie z kolegami z pracy, albo może poderwać tą koleżankę z biura, do której potajemnie wzdychasz, sprawdź czy twoja firma nie organizuje już jakichś zawodów. Firmy bowiem czasami aktywizują pracowników, tworząc dla nich amatorskie sekcje futsalu, squasha czy innych sportów, przyjaznych dla początkujących. A jeżeli w twojej firmie jeszcze nic takiego nie ma, warto wyjść z inicjatywą. Zarząd na pewno pozytywnie przychyli się do twojego pomysłu, oczywiście jeśli odpowiednio umotywujesz to jako korzystny dla wszystkich team building. Na koniec, zadbaj też o dobrą dietę, bogatą w dobre tłuszcze, warzywa i owoce. Wystarczy krótki trening, aby przekonać się o korzyściach z treningu i pierwsze efekty powinieneś zobaczyć dosłownie w ciągu kilku tygodni.

Zostaw odpowiedź

Twój e-mail nie zostanie opublikowany